Reklamacije

Reklamacija blaga

V primeru reklamacije se obrnite na nas po e-pošti koze@koze.si ali po telefonu 0911 963 498 / 0904 640 409.

Naslov za reklamacijo blaga :

MOTÝĽ TRADE,s.r.o.

Sídlisko 160/42

Tvrdošín 02744

Slovensko-SK

Reklamacijski obrazec     

(OBRAZEC ZA PRITOŽBO)

_____________________________________________________________________

Vračilo blaga

Kupec lahko brez navedbe razloga odstopi od prodajne pogodbe v 14 koledarskih dneh od datuma, ko kupec ali tretja oseba, ki jo določi kupec, razen prevoznika, prevzame izdelek, tj. ta rok poteče po 14 dneh od datuma prejema blaga. Če pa se ta rok izteče na državni praznik, se rok podaljša do naslednjega delovnega dne. Potrošnik lahko od pogodbe, katere predmet je dobava blaga, odstopi tudi pred začetkom odstopnega roka.

Potrošnik lahko v skladu s členom 7(1) zakona uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe v roku 14 dni. V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (Uradni list RS, št. 102/2014, str. Zakona o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali opravljanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj prodajalčevih poslovnih prostorov, in o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov s prodajalcem v papirni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem nosilcu podatkov; če je bila pogodba sklenjena ustno, za uveljavitev potrošnikove pravice do odstopa od pogodbe zadostuje vsaka nedvoumno oblikovana izjava potrošnika, s katero izrazi svojo voljo do odstopa od pogodbe (v nadaljnjem besedilu: obvestilo o odstopu). Potrošnik lahko uporabi odstopni obrazec, ki ga zagotovi prodajalec.

Obrazec za vračilo blaga

(odstop od pogodbe)

_____________________________________________________________________

 

Pritožbeni postopek

 

Pritožbeni postopek (garancija, odgovornost za napake, reklamacije)

8.1 Kupec ima pravico do brezplačne, pravočasne in pravilne odprave napake, če gre za napako na blagu, ki jo je mogoče odpraviti. Prodajalec mora napako odpraviti brez nepotrebnega odlašanja.

8.2 Kupec lahko namesto odprave napake zahteva zamenjavo blaga ali, če se napaka nanaša le na določen del blaga, zamenjavo tega dela, razen če prodajalcu nastanejo nesorazmerni stroški glede na ceno blaga ali resnost napake. 

8.3 Prodajalec lahko blago z napako vedno zamenja z blagom brez napak, razen če bi to kupcu povzročilo resne nevšečnosti.

8.4 Če ima blago napako, ki je ni mogoče odpraviti in ki preprečuje pravilno uporabo blaga brez napak, ima kupec pravico do zamenjave blaga ali pravico do odstopa od prodajne pogodbe. Enake pravice ima kupec, če je napake mogoče odpraviti, vendar kupec blaga ne more pravilno uporabljati zaradi ponovnega pojava napake po popravilu ali zaradi večjega števila napak.

8.5 V primeru drugih nepopravljivih napak ima kupec pravico do razumnega popusta na ceno blaga.

8.6 Prodajalec je kupca z objavo teh splošnih pogojev na ustrezni podstrani prodajalčeve e-trgovine opozoril na njegove pravice iz 622. člena civilnega zakonika (točke 8.1. do 8.3. teh splošnih pogojev) in pravice iz 623. člena civilnega zakonika (točke 8.4. do 8.5. teh splošnih pogojev), kupec pa jih je imel možnost prebrati v času pred odpremo naročila.

8.7 Kupec je dolžan vložiti reklamacijo pri prodajalcu ali imenovani osebi. Prodajalec je odgovoren za napake na blagu v smislu veljavne zakonodaje Slovaške republike.

Informacije o servisnih mestih in imenovanih osebah za garancijski in pogarancijski servis bo prodajalec kupcu posredoval na hrbtni strani garancijskega lista ali na zahtevo po telefonu ali elektronski pošti.

8.8. Za obravnavo pritožb velja veljavni pritožbeni postopek prodajalca, tj. člen 8 teh pogojev. Kupec je bil ustrezno obveščen z reklamacijskim postopkom ter obveščen o pogojih in načinu reklamacije blaga, vključno z informacijami o tem, kje je mogoče uveljavljati reklamacijo, in o izvedbi garancijskih popravil v skladu s 1. odstavkom 18. člena Zakona št. 250/2007 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah Zakona Državnega sveta Republike Slovaške št. 372/1990 o prekrških, s spremembami (v nadaljevanju: zakon), v času pred sklenitvijo kupoprodajne pogodbe z objavo teh splošnih pogojev na ustrezni podstrani prodajalčeve e-trgovine, kupec pa jih je imel možnost prebrati v času pred pošiljanjem naročila.

8.9 Za blago, ki ga kupec kupi pri prodajalcu v obliki e-trgovine na prodajalčevi spletni strani e-trgovine, velja Pravilnik o reklamacijah.

8.10. Če ima blago napake, za katere je odgovoren proizvajalec, dobavitelj ali prodajalec, je zajeto v garanciji in je bilo kupljeno pri prodajalcu, ima kupec pravico od prodajalca zahtevati odgovornost za napake.

8.11. Če je blago pomanjkljivo, ima kupec pravico do reklamacije pri prodajalcu v skladu z drugim odstavkom 18. člena zakona, in sicer tako, da dostavi blago v prodajalčeve prostore in prodajalcu dostavi izjavo kupca, da namerava uveljavljati svojo pravico v skladu s točkami 8.1 do 8.5 teh splošnih pogojev prodaje in reklamacij (v nadaljevanju: "obvestilo o reklamaciji"), npr. v obliki izpolnjenega reklamacijskega obrazca, ki se nahaja na ustrezni podstrani prodajalčeve e-trgovine. Prodajalec priporoča, da blago ob pošiljanju v reklamacijo zavarujete. Prodajalec ne sprejema pošiljk na podlagi nakupa. Kupec mora v obvestilu o reklamaciji resnično navesti vse zahtevane podatke, zlasti natančno navesti vrsto in obseg napake na blagu; kupec mora navesti tudi, katere svoje pravice, ki izhajajo iz členov 622 in 633 civilnega zakonika, uveljavlja. Kupec ima pravico vložiti reklamacijo tudi pri osebi, ki jo je proizvajalec blaga pooblastil za izvajanje garancijskih popravil (v nadaljnjem besedilu: imenovana oseba). Seznam imenovanih oseb je vključen v garancijski list ali pa se kupcu pošlje na njegovo zahtevo.

8.12. Reklamacijski postopek v zvezi z blagom, ki ga je mogoče dobaviti prodajalcu, se začne na dan, ko so kumulativno izpolnjeni vsi naslednji pogoji:

(a) kupec prodajalcu dostavi obvestilo o reklamaciji

(b) izročitev reklamiranega blaga s strani kupca prodajalcu ali osebi, imenovani v ta namen

(c) izročitev prodajalcu kod za dostop, gesel itd. do reklamiranega blaga, če so ti podatki potrebni za pravilno obdelavo reklamacije.

8.13. Če je predmet reklamacije blago, ki ga objektivno ni mogoče dostaviti prodajalcu ali je fiksno, je kupec poleg izpolnjevanja pogojev iz točk 8.12 (a) in (c) teh reklamacij in pogojev dolžan zagotoviti vso potrebno pomoč za izvedbo pregleda reklamiranega blaga s strani prodajalca ali tretje osebe, ki jo določi prodajalec. Reklamacijski postopek v zvezi z blagom, ki ga objektivno ni mogoče dostaviti prodajalcu ali je fiksno, se začne na dan, ko je bil opravljen pregled blaga v skladu s prvim stavkom. Če pa prodajalec ali tretja oseba, ki jo določi prodajalec, ne organizira pregleda v razumnem roku, vendar najpozneje v 10 dneh po vročitvi obvestila o reklamaciji prodajalcu, kljub temu da je kupec zagotovil potrebno sodelovanje, se reklamacijski postopek začne na dan vročitve obvestila o reklamaciji prodajalcu.

8.14. Prodajalec ali pooblaščena oseba kupcu izda potrdilo o reklamaciji v ustrezni obliki, ki jo izbere prodajalec, npr. v obliki elektronske pošte ali v pisni obliki, v katerem mora prodajalec natančno opredeliti reklamirane napake blaga in potrošnika ponovno poučiti o njegovih pravicah iz točke 8. 1. do 8.3. teh prodajnih in reklamacijskih pogojev (§ 622 civilnega zakonika) in o pravicah, ki izhajajo iz točk 8.4. do 8.5. teh prodajnih in reklamacijskih pogojev (§ 623 civilnega zakonika). Če je reklamacija podana s sredstvi komunikacije na daljavo, mora prodajalec kupcu takoj dostaviti potrditev reklamacije; če potrditve ni mogoče dostaviti takoj, jo je treba dostaviti brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa skupaj z dokazilom o reklamaciji; potrditve reklamacije ni treba dostaviti, če ima kupec možnost dokazati reklamacijo na drug način. 

8.15 Kupec se lahko sam odloči, katere pravice iz § 622 in § 623 civilnega zakonika bo uveljavljal, in je dolžan prodajalcu nemudoma posredovati informacije o svoji odločitvi. Na podlagi kupčeve odločitve, katero od pravic iz § 622 in § 623 civilnega zakonika uveljavlja, je prodajalec ali pooblaščena oseba dolžna določiti način obravnave reklamacije v skladu s točko (m) 2. člena zakona takoj, v zahtevnejših primerih v 3 dneh od začetka reklamacijskega postopka, v utemeljenih primerih, zlasti če je potrebna zahtevna tehnična ocena stanja blaga, najpozneje v 30 dneh od dneva dobave reklamiranega blaga. Po določitvi načina obravnave reklamacije prodajalec ali pooblaščena oseba reklamacijo obravnava takoj, v utemeljenih primerih se lahko lahko reklamacija rešena pozneje. Vendar obravnava pritožbe ne sme trajati dlje kot 30 dni od datuma pritožbe. Po izteku roka za obravnavo pritožbe ima potrošnik pravico do odstopa od pogodbe ali do zamenjave blaga za novo blago.

8.16 Če je kupec v prvih 12 mesecih po sklenitvi prodajne pogodbe uveljavljal reklamacijo blaga, lahko prodajalec reklamacijo zavrne le na podlagi mnenja strokovnjaka ali mnenja, ki ga izda pooblaščena, priglašena ali akreditirana oseba, ali mnenja imenovane osebe (v nadaljnjem besedilu: ocena blaga s strani strokovnjaka). Ne glede na izid strokovne ocene prodajalec od kupca ne sme zahtevati plačila stroškov strokovne ocene blaga ali kakršnih koli drugih stroškov, povezanih s strokovno oceno blaga. 

8.17 Če je kupec po 12 mesecih od sklenitve kupoprodajne pogodbe vložil reklamacijo za izdelek in jo je prodajalec zavrnil, mora oseba, ki je rešila reklamacijo, v dokumentu o rešitvi reklamacije navesti, komu lahko kupec pošlje blago v strokovno oceno. Če kupec pošlje blago v strokovno oceno osebi, navedeni v dokumentu o rešitvi reklamacije, stroške strokovne ocene blaga in vse druge s tem povezane stroške, ki so razumno nastali, krije prodajalec ne glede na izid strokovne ocene. Če kupec s strokovno oceno dokaže odgovornost prodajalca za reklamirano napako blaga, lahko kupec ponovno uveljavlja zahtevek; garancijski rok med izvajanjem strokovne ocene ne poteče. Prodajalec je dolžan kupcu v 14 dneh od datuma ponovnega uveljavljanja zahtevka povrniti vse stroške, ki so nastali zaradi strokovne ocene blaga, ter vse s tem povezane stroške, ki so razumno nastali. Ponovno uveljavljenega zahtevka ni mogoče zavrniti.

8.18 Kupec ni upravičen zahtevati odgovornosti za napake, o katerih je bil prodajalec obveščen ob sklenitvi pogodbe ali za katere bi ob upoštevanju okoliščin, v katerih je bila kupoprodajna pogodba sklenjena, moral vedeti.

8.19 Prodajalec si pridržuje pravico, da blago z napako zamenja z drugim brezhibnim blagom z enakimi ali boljšimi tehničnimi parametri, če to kupcu ne povzroči resnih nevšečnosti. 

8.20 Prodajalec ni odgovoren za napake na blagu:

(a) če gre za očitno napako, ki bi jo kupec lahko odkril s pregledom pošiljke ob dobavi blaga in o kateri kupec ni obvestil prodajalčevega zastopnika v skladu s točko 5.8 teh reklamacij in splošnih pogojev,

(b) če kupec ni uveljavil svoje pravice glede prodajalčeve odgovornosti za napako blaga do konca garancijskega roka blaga,

(c) če je napaka blaga mehanska poškodba blaga, ki jo je povzročil Kupec,

(d) če je napaka blaga posledica uporabe blaga v pogojih, ki po intenzivnosti, vlažnosti, kemičnih in mehanskih vplivih ne ustrezajo naravnemu okolju blaga,

(e) če je napaka na blagu nastala zaradi nestrokovnega ravnanja z blagom, obratovanja ali zanemarjanja skrbi za blago,

(f) če je napaka na blagu nastala zaradi poškodbe blaga s prekomernim obremenjevanjem ali uporabo v nasprotju s pogoji, določenimi v dokumentaciji, ali splošnimi načeli običajne uporabe blaga,

(g) če je napaka na blagu posledica poškodbe blaga zaradi neizogibnih in/ali nepredvidljivih dogodkov,

(h) če je napaka na blagu posledica naključnega poslabšanja in naključnega poslabšanja,

(i) če je napaka na blagu nastala zaradi nestrokovnega posega, poškodbe zaradi vode, požara, statične ali atmosferske elektrike ali druge višje sile,

(j) če je napaka na blagu nastala zaradi poseganja v blago s strani nepooblaščene osebe.

 

8.21 Prodajalec je dolžan obravnavati pritožbo in zaključiti pritožbeni postopek.

na enega od naslednjih načinov:

(a) z zamenjavo blaga,

(b) s povračilom kupnine za blago,

(c) z izročitvijo popravljenega blaga,

(d) s plačilom razumnega popusta na ceno blaga,

(e) s pisnim obvestilom o prevzemu blaga, kot ga določi prodajalec,

(f) z utemeljeno zavrnitvijo reklamacije.

8.22 Prodajalec je dolžan kupcu izdati pisni dokument o načinu določitve reklamacije in obravnavi reklamacije v 30 dneh od dneva vložitve reklamacije osebno, prek ponudnika poštnih ali kurirskih storitev ali storitev dostave. Prodajalec mora kupca o izidu reklamacije obvestiti takoj po zaključku reklamacijskega postopka po telefonu ali elektronski pošti in mu skupaj z blagom ali po elektronski pošti dostaviti tudi dokazilo o rešitvi reklamacije.

8.23 Garancijski rok je 24 mesecev od datuma dobave blaga, razen če je za posebne primere določen drugačen garancijski rok. Pošiljani izdelki športne prehrane, hrana v darilnih košaricah in hrana za hišne živali imajo minimalni rok trajanja več kot 2 meseca pred iztekom roka uporabnosti, v primeru krajšega roka uporabnosti prodajalec kupca kontaktira po telefonu ali e-pošti, pošiljka pa se pošlje le s soglasjem kupca.

8.24 V primeru garancijskega popravila blaga se garancijski rok podaljša za čas, ko kupec blaga ni mogel uporabljati.

8.25. V primeru zamenjave blaga z novim blagom začne garancijski rok znova teči od prejema novega blaga, vendar le za novo blago. V primeru zamenjave blaga z novim blagom bo kupec prejel dokument o zamenjavi blaga, morebitni nadaljnji zahtevki pa se uveljavljajo na podlagi prodajne pogodbe in tega reklamacijskega dokumenta.

8.26. V primeru napake, ki jo je mogoče odpraviti, bo reklamacija obravnavana po presoji kupca v skladu s točko 8.15 teh reklamacij in splošnih pogojev na naslednji način:

(a) prodajalec zamenja blago z napako ali

(b) prodajalec poskrbi za odpravo napake

8.27. Če gre za napako, ki jo je mogoče odpraviti, in kupec v skladu s točko 8.15 teh pogojev za reklamacije in pogojev poslovanja takoj ne določi načina reševanja reklamacije, prodajalec reši reklamacijo z odpravo napake.

8.28 Če gre za napako, ki je ni mogoče odstraniti, ali za eno večkrat ponavljajočo se odstranljivo napako, ali za večje število različnih odstranljivih napak, ki onemogočajo pravilno uporabo blaga kot brez napake, bo prodajalec glede na odločitev kupca v skladu s točko 8.15 teh reklamacij in splošnih pogojev reklamacijo obravnaval na naslednji način:

(a) z zamenjavo blaga z drugim funkcionalnim blagom z enakimi ali boljšimi tehničnimi lastnostmi ali

(b) če prodajalec blaga ne more zamenjati za drugo blago, reklamacijo reši tako, da vrne kupnino za blago.

8.29. V primeru neodpravljive napake ali večkrat ponavljajoče se odpravljive napake ali v primeru večjega števila različnih odpravljivih napak, ki onemogočajo pravilno uporabo blaga kot brezhibnega, in kupec v skladu s točko 8.15 teh reklamacijskih in komercialnih pogojev ne določi takoj, na kakšen način naj se reklamacija reši, prodajalec reklamacijo reši z zamenjavo blaga z drugim delujočim blagom enakih ali boljših tehničnih parametrov.

8.30 Obravnava reklamacije se nanaša samo na napake, navedene v obvestilu o reklamaciji in v potrditvi reklamacije blaga v skladu s členom 8.14 teh reklamacijskih pogojev.

in pogojev. 

8.31 Za namene reklamacije se za ponavljajočo se odpravljivo napako šteje pojav ene same ponavljajoče se odpravljive napake več kot dvakrat. 

8.32. Za namene zahtevka se pojav več kot treh različnih odpravljivih napak hkrati šteje za večkratni pojav različnih odpravljivih napak. 

8.33. Kupec je upravičen do zahtevka zaradi napake na Blagu, potem ko je uveljavil svojo pravico in od Prodajalca zahteval odpravo napake na Blagu v skladu s točko 8.1 tega sporazuma reklamacij in pogojev izčrpana in ne glede na izid reklamacije Kupec ni upravičen do ponovnega uveljavljanja reklamacije za isto edinstveno napako (ne za napako iste vrste).

8.34. Določbe 8. člena teh reklamacij in splošnih pogojev izrecno ne veljajo za subjekte, ki ne ustrezajo opredelitvi potrošnika iz člena 2(a) Zakona 102/2014.